a

باغ مدرسه خلاق

دوره هنر نور پردازی و رندر (آنلاین) در دو ترم

به باغ مدرسه خلاق خوش آمدید | تلفن تماس : 02122752640  | ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

ویژگی تصویر

دوره های جدید

  /  نرم افزار  /  دوره هنر نور پردازی و رندر (آنلاین) در دو ترم

دوره هنر نور پردازی و رندر (آنلاین) در دو ترم

تومان650/000
دسته بندی:
امتیاز کاربران:

درباره این کلاس

در این دوره مبانی مقدماتی نورپردازی ، رندر و کامپوزیت تدریس میشود.

این دوره با آشنایی با اصول تئوریک و اولیه نورپردازی شروع میشود. مباحث تکنیکی رندر در Arnold بخش دوم این دوره را شامل میشود و بخش نهایی مربوط به کامپوزیت رندر نهایی در Nuke است.

با اینکه نرم افزارهای Renderer Arnold, Nuke و Maya  برای تدریس این دوره در نظر گرفته شده، مبانی تدریس شده در این دوره وابسته به این نرم افزارها نیست.

از آنجایی که مباحث زیبایی شناسی و تئوریک نورپردازی در دوره مقدماتی تدریس میشود، دوره پیشرفته ادامه دوره قبلی بوده و مباحث پیچیده تر و تکنیکی تر تدریس میشود.

هنرجویان در انتهای دوره با اصول اولیه نورپردازی و رندر آشنا میشوند. علیرغم استفاده arnold به عنوان رندر در این دوره، مفاهیم دروس قابل تعمیم به نرم افزارها و رندر انجین های  دیگر نیز میباشد.

سرفصل دوره

تئوری رنگ و نور

اصول ابتدایی نورپردازی

آشنایی مقدماتی با renderer Arnold

نورپردازی کاراکتر

نورپردازی و رندر محیط های خارجی و داخلی

اصول ابتدایی کامپوزیت و آشنایی با Nuke

 

نورپردازی در انیمیشن (lighting sequence)

تکنیکهای پیشرفته در آرنولد

نحوه استفاده بهینه از AOV ها

کامپوزیت پیشرفته در نوک

Color management

 

 

سیلابس دوره مقدماتی:

 

* مقدمه

آشنایی با مکانیک رنگ در CG

آشنایی با اهداف اصلی نورپردازی

 

* بررسی انواع نورهای آرنولد و مایا

– Spot light

– Directional light

– Point light

– Area light

– Dome light

پارامترهای مشترک نورها:

سایه

رنگ

Fall off

 

* نورپردازی کاراکتر ( سوژه )

– نقش هر نور در نورپردازی

Key light

Fill light

Rim light

Bounce light

Kick light

 

– نکات مهم در نورپردازی کاراکتر

چشمها

رنگ پوست

نحوه تشخیص کنتراست و اکسپوژر مطلوب

 

*  اهمیت مکان و شدت نور در نورپردازی

– High key lighting

– Low key lighting

– Rim key lighting

– مطالعه انیمیشنهای معروف برای درک بیشتر سناریوهای بالا

– نحوه ایجاد سناریوهای بالا در نورپردازی

 

* آشنایی مقدماتی با renderer Arnold

– آشنایی با shader های اصلی Arnold

– نحوه ستاپ AOV ها

– نحوه کاهش نویز در Arnold

 

* آماده سازی صحنه برای نورپردازی و رندر

– نکات مهم برای آماده سازی صحنه و سرعت بخشیدن به روند نورپردازی

 

* نورپردازی محیط خارجی

– آشنایی و مطالعه سناریوهای نورپردازی در محیط های خارجی

– منابع اصلی نور در محیط خارجی

خورشید

آسمان

ابر

منابع نور مصنوعی مانند آتش

– نورپردازی یک محیط خارجی

 

* نورپردازی محیط داخلی

– آشنایی و مطالعه سناریوهای نورپردازی در محیط های داخلی

– منابع اصلی نور در محیط داخلی

پنجره

منابع نور مصنوعی

نورهای IES

– نورپردازی یک محیط داخلی

 

* آشنایی مقدماتی با نوک

– کامپوزیت خروجی رندرهای قبلی

ستاپ پروژه

اضافه کردن پیش زمینه

تصحیح رنگ

عمق میدان

ژرفنمایی جوی  ( perspective aerial )

Specular glow

Diffuse glow

Motion blur

Light wrap

Vignetting

خروجی گرفتن

 

* جمع بندی

– معرفی منابع مفید برای یادگیری بیشتر

 

سیلابس دوره پیشرفته:

 

*نورپردازی سکانسی از یک انیمیشن:

– نحوه دسته بندی پلانهای یک سکانس برای نورپردازی

– نورپردازی master shot

– مراحل نورپردازی master shot:

نورپردازی محیط

اضافه کردن key light

اضافه کردن fill, bounce . rim . kickو سایر نورهای کمکی

اضافه کردن نورهای utility (صفحه گوشی، هولوگرام و …)

اصلاح شدت نورها

اضافه کردن نور volume ( در صورت لزوم)

Critique your shot

 

*آموزش نکات مفید در نورپردازی:

– کار کردن پیشرفته با لایه های رندر در مایا

– کالکشن ها و نحوه بهینه پر کردن آنها

– اورراید کردن render setting , material  و پارامترها در رندر

– Enable و disable کردن AOV ها

– ساختن لایه سایه

– خروجی گرفتن و اعمال template برای نماهای دیگر

 

* کار کردن با AOV ها در آرنولد و نوک

– لیست AOV های کاربردی در آرنولد و نحوه ستاپ کردن آنها

– خروجی گرفتن از یک تکسچر به عنوان AOV

– استفاده از AOV ها در نوک برای کنترل بیشتر خروجی نهایی:

Denoise کردن با diffuse Albedo

تکسچر کردن مجدد آبجکتها با استفاده از UV و diffuse Albedo

ساخت ماسکهای سه بعدی با استفاده از position

نورپردازی مجدد سن با استفاده از normal

کامپوزیت صحیح سایه

 

* رندر سه بعدی در نوک:

– وارد کردن آبجکت ها و دوربین از مایا به نوک

– تفاوت کادر دوربین مایا و نوک و روش حل کردن این مشکل

– اضافه کردن آبجکت ( برای مثال هولوگرام ) در جای دقیق با استفاده position AOV

– ساختن دوربین با استفاده از metadata

 

* استفاده از light path expression در آرنولد و نوک: 

– نحوه ستاپ LPE ها در مایا

– تغییر شدت هر نور در نوک با استفاده از LPE ها

 

* Color management:

– توضیح کلی درباره management color  و linear workflow

– ACES

– OCIO

– نحوه صحیح اجرای ACEScg workflow  در پروژه

برای این دوره از چه نرم افزاری استفاده می شود؟

maya2018 and onward, Arnold

پیش نیاز این دوره چیست؟

پیشنیاز دوره مقدماتی:

آشنایی ابتدایی یا متوسط با نرم افزار Maya

 

پیشنیاز دوره پیشرفته:

آشنایی حداقل متوسط با نرم افزارMaya

آشنایی مقدماتی با Renderer Arnold

آشنایی مقدماتی با Nuke

مخاطبان این دوره چه کسانی هستند؟
  • علاقمند به نورپردازی و رندر
  • علاقه مندان به جلوه های ویژه کامپیوتری.
  • جنرالیستهای سه بعدی
  • نورپردازان مبتدی و متوسط
  • کامپوزیتورهای مبتدی و متوسط
  • تکنیکال آرتیست ها
  • موشن دیزاینر های سه بعدی
در صورتی که دانش هنرجو از سطح دوره مقدماتی بیشتر باشد آیا می تواند در دوره پیشرفته شرکت کند؟ و چگونه؟

بله در صورت ارائه نمونه کار و ارسال آن به آیدی تلگرام مدرسه خلاق و تایید مدرس می تواند در دوره  پیشرفته شرکت کند.

( creativeschoolinfo: آیدی تلگرام مدرسه خلاق)

زمان جلسه معارفه با استاد چه روزی است؟

ندارد.

برای ثبت نام و اطلاع از چگونگی قسط بندی شهریه چه کنیم؟

با بخش ثبت نام تماس بگیرید.

یا به اینستاگرام ، تلگرام ، واتس اپ مجموعه پیام دهید.

نقد و بررسی

0 امتیاز 0 از 0 امتیاز

5ستاره 0

4ستاره 0

3ستاره 0

2ستاره 0

1ستاره 0

اعضا

تعداد کل دانشجویان این دوره

    عضویت کاربر

    بازنشانی کلمه عبور